Známe to všichni. Odpověď: Kontakty si najdete na webu. informace a události jsou v Kalendáři. ALE pak přijdete na web a horko těžko hledáte kontakt na organizátora plesu. I u nás to tak bylo.
Jak jsme ke změně přistoupili?
Na stole bylo několik variant. Od fulltextového prioritizovaného vyhledávání, přes kategorizované vyhledávání až po variantu fresh-active. Dosavadní vyhledáváni statických "stránkových" informací zkrátka nestačilo. Zároveň jsme nechtěli odtrhnout často hledaná slova, protože se nám velmi hodí při analýze použitelnosti webu.
kde jsme se inspirovali?
Synonymem pro vyhledávání je Google. Mladší generace už "googluje" i oblečeni ve skříni a tak jsme hledali inspiraci právě tady. Zkrátka některé konvence v IT už mají svůj standart a je potřeba ho využít. Rozhodně netvrdíme, že máme podobně složité algoritmy. Tomu tak není a a ni být nemůže,ale vzhled vyhledávání by měl být podobný. Navíc jsme se snažili držet těchto kritérií:
Na co klademe největší důraz
1. Aktuálnost informací
Když hledáte konkrétní informaci, kontakt, nebo dokument, aktuálnost vyhledaných výsledků je pro Vás prioritou. Bude Vás jen málo zajímat, že Vámi hledaná osoba byla před třemi lety pořadatelem mysliveckého bálu, nebo se zúčastnila výběrového řízení. Správně seřadit výsledky hledání je kumšt. My tomu dáváme velkou váhu.
2. Třídění výsledků
Dělá to tak Google a dělá to tak i Seznam. Často hledáte informace podle určitého druhu. Plánujete jít na akci a chcete vidèt její zázemí? Jednoduše vyhledáte akci z předešlého ročníku a podíváte se na galerii. Anebo můžete hledat úřední věci; potom vyberete sekci úřad a ve výchozím stavu Vám zobrazíme všechna data. Pak už je na Vás, abyste si vybrali to, co Vás zajímá.
3. Archiv ano? Ne!
Naším prvním kritériem je aktuálnost. Má smysl uživateli dát informace maximálně rok staré a zbytek uklidit do archívu? Tuto variantu jsme dlouho zvažovali. Nakonec ale vyhrála varianta bez archivu a se strankovanými kategoriemi. Dostanete se tak ke všem informacím, přičemž ty méně důležité uklízíme na další stránky výsledků. O stránkování jsme psali zde.
4. Pomáháme uživatelům s hledáním
Většina dnes dostupných řešení nechá uživatele napsat celý výraz, kliknout na tlačítko a potom mu servíruje nějaké výsledky. Ale co když udělá uživatel chybu? Nebo vyhledává něco, co za poslední měsíc vyhledávalo hodně uživatelů? My Vám našeptáme relevantní výsledek a řekneme Vám, co vyhledávali lidé před Vámi. Díky této funkcionalitě se vyhledávání velmi zjednoduší a stane se efektivním nástrojem pro každého uživatele webu.
Je vyhledávání již hotové?
Není a nikdy nebude. Nebo snad máte pocit, že by měli Google a Seznam hotovo? Nejdůležitější je poctivé vyhodnocování jak výsledků vyhledávání, tak i chování uživatelů.Z toho následně plynou optimalizační úpravy, které budou stávající řešení neustále vylepšovat. V rámci programu OBECINFORMUJE budete mít všechny úpravy k dispozici i vy.